Włochy oferują inwestorom e-commerce rynek niewielki, ale za to chłonny i dynamiczny. Skorzystają z możliwości rozwoju na włoskim rynku, o ile poradzą sobie z kilkoma barierami społecznymi i ekonomicznymi oraz odpowiedzą na specyficzne potrzeby włoskich konsumentów.
Autor: Przemysław Klich
Jak radzą sobie polskie marki za granicą?
Na świecie niemalże dwa miliardy osób kupują w sieci. Polscy e-sprzedawcy, jeśli zdecydują się na wejście na zagraniczne rynki, mają więc o kogo walczyć. Jak sobie radzą? Jakie perspektywy czekają odważnych, którzy zdecydują się na ekspansję?
Czy obecność w centrach handlowych ma jeszcze sens? O powrocie ulic handlowych i intensyfikacji działań w e-commerce
Centra handlowe wyparły dwadzieścia lat temu ulice handlowe i na stałe wpisały się w krajobrazy polskich miast. Czy po latach panowania w handlu detalicznym nastąpiło nasycenie rynku? Czy możemy spodziewać się powrotu ulic handlowych?
Amazon, Allegro czy własny e-sklep?
Powyższe pytanie od dawna nurtuje kolejnych e-sprzedawców. Porównują oni nie tylko koszty sprzedaży przez marketplace’y oraz własny sklep internetowy, ale także szereg dodatkowych czynników, takich jak rozwój własnej marki, serwis czy funkcjonalności.
Dywersyfikacja sprzedaży: offline & online
Firmy, które zastanawiają się, czy warto być w online lub jak dużą część swojego biznesu przełożyć do kanału e-commerce, nie powinny na to czekać ani chwili dłużej. Namawiam do tego nieustannie, o czym z pewnością świadczą moje słowa przewidujące trendy w 2020 roku i mówiące o coraz większej roli e-commerce w sprzedaży produktów i usług.
Logistyka produktów AGD – specyfika branży
Branża AGD, dużego i małego, jest nie tylko jedną z najważniejszych gałęzi naszej gospodarki, ale także jedną z głównych kategorii zakupowych w e-commerce. Między innymi dlatego jest nie lada wyzwaniem dla logistyki.
Zmiana roli centrów handlowych
Konsekwencją rozwoju zakupów online oraz wprowadzenia w Polsce niehandlowych niedzieli jest zmiana roli centrów handlowych. Wiele z nich chce jedynie rekompensaty utraconych zysków, inne z kolei świadomie tworzą nowe strategie zachęcania klientów do zakupów w ich przestrzeniach i „szukają pomysłu na siebie”. Czego od centrów będzie oczekiwał klient i jak powinny zmieniać się sklepy wielkopowierzchniowe?
Rynek e-commerce na Ukrainie
Oczy inwestorów zerkają na Ukrainę – jedną ze słabiej rozwiniętych gospodarek w Europie, która walczy o wyjście z kryzysu po latach wojny na wschodzie kraju. Choć wzrost gospodarczy jest powolny, cechuje się stabilnością i może powoli wyprowadzić Ukrainę z trudności.
Być albo nie być. Trendy w e-commerce na 2020
2019 rok bez wątpienia należał do e-commerce. I to nie tylko za sprawą automatyzacji, świadomych wyborów konsumentów, ale także wejścia na rynek online podmiotów z innych branż niż dotychczas. Odważę się napisać, że 2019 w logistyce był czasem sukcesów dla logistyki e-commerce, ale liczę, że 2020 będzie czasem odważnych decyzji.
Logistyka w branży sportowej
Znacząco rosną zakupy odzieży i akcesoriów sportowych przez Polaków. Prawie połowa z nas kupiła te kategorie produktów przez internet. To duże obciążenie dla działów logistyki lub operatorów logistycznych firm sportowych lub outdoorowych. Jak zatem wygląda logistyka w tej branży?