Outsourcing logistyki – opłacalność

Nie odpowiem w tym artykule na pytanie, czy outsourcing logistyki się opłaca. Bo wiele razy już odpowiadałem. Tak, opłaca się. I to wcale nie wybranym, tym dużym czy planującym ekspansje. Opłaca się wszystkim. Po prostu.

Social commerce. Czy warto sprzedawać na Facebooku?

Dlaczego media społecznościowe to ważny kanał wsparcia sprzedaży? To proste: korzysta z nich aż 49 proc. światowej populacji [1] . Możliwość komunikacji z tak wielką grupą osób to dla handlowców obietnica zwiększenia zysków. Jaki w rzeczywistości mają wpływ na sprzedaż?

Rynek e-commerce w Szwecji

Szwecja to technologiczny gigant: Spotify i Klarna powstały w Sztokholmie, a Skype i Minecraft rozpoczęły swoją karierę od szwedzkich programistów i przedsiębiorców. Przyglądam się więc szwedzkiemu e-commerce.

Rynek e-commerce we Włoszech

Włochy oferują inwestorom e-commerce rynek niewielki, ale za to chłonny i dynamiczny. Skorzystają z możliwości rozwoju na włoskim rynku, o ile poradzą sobie z kilkoma barierami społecznymi i ekonomicznymi oraz odpowiedzą na specyficzne potrzeby włoskich konsumentów.

Jak radzą sobie polskie marki za granicą?

Na świecie niemalże dwa miliardy osób kupują w sieci. Polscy e-sprzedawcy, jeśli zdecydują się na wejście na zagraniczne rynki, mają więc o kogo walczyć. Jak sobie radzą? Jakie perspektywy czekają odważnych, którzy zdecydują się na ekspansję?

Czy obecność w centrach handlowych ma jeszcze sens? O powrocie ulic handlowych i intensyfikacji działań w e-commerce

Centra handlowe wyparły dwadzieścia lat temu ulice handlowe i na stałe wpisały się w krajobrazy polskich miast. Czy po latach panowania w handlu detalicznym nastąpiło nasycenie rynku? Czy możemy spodziewać się powrotu ulic handlowych?

Amazon, Allegro czy własny e-sklep?

Powyższe pytanie od dawna nurtuje kolejnych e-sprzedawców. Porównują oni nie tylko koszty sprzedaży przez marketplace’y oraz własny sklep internetowy, ale także szereg dodatkowych czynników, takich jak rozwój własnej marki, serwis czy funkcjonalności.

Dywersyfikacja sprzedaży: offline & online

Firmy, które zastanawiają się, czy warto być w online lub jak dużą część swojego biznesu przełożyć do kanału e-commerce, nie powinny na to czekać ani chwili dłużej. Namawiam do tego nieustannie, o czym z pewnością świadczą moje słowa przewidujące trendy w 2020 roku i mówiące o coraz większej roli e-commerce w sprzedaży produktów i usług.

Logistyka produktów AGD – specyfika branży

Branża AGD, dużego i małego, jest nie tylko jedną z najważniejszych gałęzi naszej gospodarki, ale także jedną z głównych kategorii zakupowych w e-commerce. Między innymi dlatego jest nie lada wyzwaniem dla logistyki.

Zmiana roli centrów handlowych

Konsekwencją rozwoju zakupów online oraz wprowadzenia w Polsce niehandlowych niedzieli jest zmiana roli centrów handlowych. Wiele z nich chce jedynie rekompensaty utraconych zysków, inne z kolei świadomie tworzą nowe strategie zachęcania klientów do zakupów w ich przestrzeniach i „szukają pomysłu na siebie”. Czego od centrów będzie oczekiwał klient i jak powinny zmieniać się sklepy wielkopowierzchniowe?