Trendy e-commerce w 2022 roku

E-commerce to tak dynamiczny kanał sprzedaży, że prognozowanie na cały nadchodzący rok może okazać się nieskuteczne. Na sprzedaż online wpływ będą miały łańcuchy dostaw, dostępność produktów, sytuacja pandemiczna na świecie, zmiany stylu życia i pracy oraz wiele innych czynników. Przy tak wielu zmiennych postaram się jednak wskazać te trendy, które uważam za najważniejsze.

Dokumentowanie e-sprzedaży: paragon, faktura a może inna metoda?

Zamawiamy towar przez Internet i przychodzi upragniona przesyłka, a w niej: paragon lub faktura, czasami inny dokument sprzedaży, albo… jego brak. Możemy mieć także do czynienia z fakturą w postaci elektronicznej, np. dokument PDF przesłany odrębnie mailem.
Dlaczego się tak dzieje? Dlaczego sprzedawcy w różny sposób podchodzą do dokumentowania e-sprzedaży? Czy tak można?

Konsekwencje zerwanych łańcuchów dostaw

Braki sprzętów, mebli, podzespołów, przestoje na produkcji, czasowo zamykane fabryki – to tylko wierzchołek góry lodowej związanej z problemami związanymi z zachwianiem lub zerwaniem łańcuchów dostaw. Jako branża, ale i jako konsumenci mierzymy się z nimi od początku pandemii i – jak twierdzą eksperci – to jeszcze nie koniec.

Rynek smartfonów i tabletów

W 2020 roku na całym świecie sprzedano ponad 1,3 mld smartfonów [1] i prawie 165 mln tabletów [2]. Polska zanotowała sprzedaż smarfonów na poziomie ponad 8,5 mln sztuk [3] , o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej, jednak sprzedaż tabletów rosła dynamicznie, co zarówno i nas, jak i na całym świecie bez wątpienia było powodowane pandemią i pracą oraz edukacją zdalną. Jak wygląda rynek smartfonów i tabletów dlaczego tak ważna jest tu dobra logistyka?

Polski rynek odzieżowy. Inwestycje, przejęcia, reaktywacje

Polski rynek odzieżowy dynamicznie się rozwija. Przejęcia, konsolidacje czy zmiany struktur właścicielskich to tylko kilka ruchów, o których było głośno w ostatnich latach. Jak zmieniała się branża w ostatnich dwóch dekadach? Jaki wpływ miała na nią pandemia? Jaką rolę zaczyna pełnić e-commerce? I co będzie dalej?

Rynek bielizny

Rynek bielizny w Polsce, Europie i na świecie rośnie w siłę. Z roku na rok stanowi coraz większy procent całego rynku detalicznego odzieży. Oprócz marek specjalizujących się w produkcji bielizny, coraz mocniej wchodzą w ten segment także inne marki i sieci. Jak wygląda ten rynek w Polsce?

Jak budować przewagę konkurencyjną za pomocą logistyki?

Przewagę konkurencyjną naszych firm budujemy na wielu poziomach. Świetnym produktem, szeroką dystrybucją, doskonałą obsługą, ale także sprawnością operacyjną. Jednym z jej elementów jest logistyka. Jak budować przewagę za jej pomocą?

Transformacja marek odzieżowych na polskim rynku e-commerce

Ostatnie 30 lat w Polsce to okres przemian w handlu, które nie ominęły branży odzieżowej. Marki musiały najpierw sprawnie wdrożyć sprzedaż w centrach handlowych, by po kilku czy kilkunastu latach zainwestować w e-commerce. Jak sobie poradziły?

Rynek odżywek i suplementów diety dla sportowców w e-commerce

Rok 2020 to trudny czas na rynku odżywek dla sportowców. Czy na społecznej izolacji, czasowym zamknięciu klubów fitness oraz stacjonarnych punktów sprzedaży skorzystało e-commerce?

Jak zmienił się rynek kurierski w 2020 roku

Podczas gdy niektóre sektory gospodarki przeżywają turności, branża KEP dynamicznie rozwija się, czerpiąc z nagłego wzrostu zamówień w sklepach internetowych. Jak obecna sytuacja wpłynęła na firmy kurierskie?