Digitalizacja gospodarki i zmieniające się modele biznesowe doprowadziły do sytuacji, w której dane osobowe stały się walutą. Jak to się wydarzyło? Dlaczego firmy gromadzą i analizują dane? Jakie wyzwania czekają na ecommerce?
Autor: Jadwiga Żurek
Rynek FMCG w e-commerce
Udział e-zakupów w światowym handlu produktów szybkozbywalnych wynosi obecnie mniej niż 7 proc. Szacunki ekspertów wskazują jednak na szybki wzrost. Do 2022 roku eFMCG stanowić między 10 a 12 proc. całkowitej sprzedaży produktów w tej kategorii i tym samym, przekroczyć próg 400 mld dolarów.
Rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii (UK)
Brytyjski rynek e-sprzedaży kreuje globalne trendy w e-commerce – wszak jest trzecim rynkiem e-commerce na świecie pod względem wielkości i uznaje się go za najdojrzalszy w całej Europie. Sprawdzam więc, jak wygląda e-commerce w UK.
Rynek e-commerce w Hiszpanii
Hiszpania zaskakuje – nie tylko jako destynacja wakacyjna, ale też jako rynek e-sprzedaży. Hiszpanie kupują niemalże tylko lokalnie, na e-zakupach korzystają przede wszystkim ze smartfonów oraz oczekują ultraszybkich dostaw. Oto analiza rynku innego niż wszystkie.
E-commerce w Azji – pobierz infografikę
Oczy inwestorów e-commerce kierują się w stronę Azji, która oferuje rzesze konsumentów chętnych do zakupów w sieci. Podsumowaliśmy trzy rynki e-sprzedaży: Indii, Japonii i Azji Południowo-Wschodniej, by pokazać kierunki inwestycji z największym potencjałem.
Logistyka produktów wysokowartościowych
Bezpieczeństwo wyrobów o wysokiej wartości to jedno z największych wyzwań dla dostawców usług logistycznych. Na każdym etapie łańcucha dostaw, od odbioru, przez magazynowanie, po doręczenie – wymagają niezwykłej uwagi.
E-commerce w Japonii. Przegląd rynku
127 milionów ludzi żyjących średnio nawet 84 lata. Trzecia na świecie największa gospodarka o olbrzymim potencjale eksportowym. Kraj o łącznym PKB wycenianym na 4,94 biliona dolarów, w którym PKB na jednego mieszkańca wynosi niemal 40 000 dolarów . To właśnie Japonia.
Logistyka w branży meblowej i wyposażenia wnętrz
Polska jest drugim lub trzecim eksporterem i czwartym największym na świecie producentem mebli [1]. Eksportujemy aż 90 proc. mebli produkowanych w naszym kraju. Branża home decor, aby sprostać wielkości produkcji potrzebuje doświadczonych partnerów logistycznych.
Trendy w e-commerce
Analizując trendy w e-commerce na 2023 chciałabym się skupić na obszarach, które będą miały niebagatelny wpływ na marki i na całą branżę e-commerce – są nimi: świadome kupowanie, ekologia, wzrost roli doświadczenia zakupowego, personalizacja i systemy wspierające lojalizację klientów.
Dni zakupów. Singles’ Day i Black Friday
Listopad zakupami stoi. To miesiąc największych peaków sprzedażowych – nie tylko w e-commerce. Okazji do tego jest wiele. Pierwsza to Singles’ Day, popularny już nie tylko w Chinach. Kolejne – to Black Friday, Cyber Monday, a właściwie – jak próbowało nas przekonać w tym roku wiele e-sklepów – cały tzw. Black Week. Jak wyglądały tegoroczne „święta zakupów” w Polsce i na świecie?