Strategia omnichannel

Konsument – niezależnie czy kupuje online czy offline – chce czuć, że marka na każdym kroku myśli o nim i jego wygodzie. Płynne przechodzenie między kanałami przekłada się na pozytywne doświadczenie zakupowe i zwiększa prawdopodobieństwo, że kupujący wróci do nas w przyszłości. A jak to zrobić? Odpowiedzią jest strategia omnichannel.

Rynek powierzchni i wyposażenia magazynów logistycznych. Bieżąca sytuacja i wyzwania

Popularność zakupów e-commerce sprawia, że znacząco rośnie zapotrzebowanie zarówno na wyspecjalizowane usługi operatorów logistycznych, jak i na powierzchnie magazynowe. Polska jest regionem, z którego wiele światowych firm prowadzi swoją logistykę na Europę i bez wątpienia będzie tak w kolejnych latach. Jak wygląda sytuacja na rynku magazynowym i jakie wyzwania jeszcze przed nami?

Why Poland? Why carry out logistics operations in Poland?

Foreign investment into Poland rose to USD 24.8 billion in 2021 , proving that our country is seen as a good destination to do and expand business. For several years, logistics operators have been locating their warehousing facilities in Poland with manufacturing and fulfilment projects, especially for e-commerce channels. This is due to Poland’s excellent geographic location, good road and warehouse infrastructure, as well as attractive labour costs and access to qualified specialists – compared, for example, to countries such as Germany, the Netherlands and the Czech Republic. Why is it worth investing in Poland now and in the years to come?

Why Poland? Dlaczego warto prowadzić operacje logistyczne w Polsce?

Inwestycje zagraniczne do Polski wzrosły w 2021 roku do 24,8 mld dolarów , co potwierdza, że nasz kraj jest postrzegany jako dobra destynacja do prowadzenia i rozwoju biznesów. Od kilku lat biznes logistyczny lokuje swoją infrastrukturę magazynową w Polsce realizując projekty produkcyjne oraz fulfilmentowe, zwłaszcza dla kanałów e-commerce. Wynika to z doskonałego położenia Polski, dobrej infrastruktury drogowej i magazynowej, a także z atrakcyjnych kosztów pracy i dostępu do wykwalifikowanych specjalistów – w porównaniu przykładowo do krajów takich jak Niemcy, Holandia oraz Czechy. Dlaczego warto inwestować w Polsce teraz i w kolejnych latach?

Rynek konsol, komputerów i akcesoriów dla graczy

Prawie 3 miliardy osób na świecie grają w gry wideo. To ponad 1/3 światowej populacji [1] . W 2020 roku rynek gier wideo zanotował przychody w wysokości prawie 160 miliardów dolarów [2] , w 2023 roku przewyższy 200 miliardów, a w 2027 – blisko 340 miliardów [3] . Na branżę bez wątpienia wpływ miała pandemia COVID-19 oraz zmiany stylu spędzania wolnego czasu. Jak zmieniły się zachowania graczy i co nas czeka w przyszłości?

Rynek elektronarzędzi w Europie

Polacy i Europejczycy zaczynają znów coraz więcej majsterkować. Piszę „znów”, bo niegdyś, za czasów Adama Słodowego i głębokiego PRL-u było to codziennością i… koniecznością. Obecnie, w przydomowych stolarniach, garażach i warsztatach znów, młodsi i starsi, zaczynają się krzątać. Ten trend wpływa także na nasze zakupy, ponieważ kupują już nie tylko profesjonaliści. Rośnie więc rynek elektronarzędzi. Jak to wygląda w Polsce i w Europie?

Rynek zoologiczny w Polsce i na świecie

Zbilansowane karmy, odzież, zabawki, artykuły pielęgnacyjne i suplementy diety to tylko wybrane produkty kupowane dla psów, kotów i innych zwierząt domowych – głównie przez Internet. Rynek artykułów z branży PETS z roku na rok rośnie w dynamicznym tempie, także dzięki najmłodszym pokoleniom. Millenialsi i „Zetki” kochają zwierzęta, mają ich coraz więcej i dbają o nie jak o członków rodzin.

Trendy e-commerce w 2022 roku

E-commerce to tak dynamiczny kanał sprzedaży, że prognozowanie na cały nadchodzący rok może okazać się nieskuteczne. Na sprzedaż online wpływ będą miały łańcuchy dostaw, dostępność produktów, sytuacja pandemiczna na świecie, zmiany stylu życia i pracy oraz wiele innych czynników. Przy tak wielu zmiennych postaram się jednak wskazać te trendy, które uważam za najważniejsze.

Dokumentowanie e-sprzedaży: paragon, faktura a może inna metoda?

Zamawiamy towar przez Internet i przychodzi upragniona przesyłka, a w niej: paragon lub faktura, czasami inny dokument sprzedaży, albo… jego brak. Możemy mieć także do czynienia z fakturą w postaci elektronicznej, np. dokument PDF przesłany odrębnie mailem.
Dlaczego się tak dzieje? Dlaczego sprzedawcy w różny sposób podchodzą do dokumentowania e-sprzedaży? Czy tak można?

Konsekwencje zerwanych łańcuchów dostaw

Braki sprzętów, mebli, podzespołów, przestoje na produkcji, czasowo zamykane fabryki – to tylko wierzchołek góry lodowej związanej z problemami związanymi z zachwianiem lub zerwaniem łańcuchów dostaw. Jako branża, ale i jako konsumenci mierzymy się z nimi od początku pandemii i – jak twierdzą eksperci – to jeszcze nie koniec.