Czy tradycyjna demografia ma wciąż sens? Choć w myśl postdemografii należy analizować zachowania jednostek, raporty o e-commerce nadal segmentują klientów pod kątem wieku, płci czy wykształcenia. Wciąż istnieją bowiem zależności demograficzne wpływające na e zakupy.
Autor: Jadwiga Żurek
Social media w e-commerce. Google vs Facebooka
Obecność w wyszukiwarce była niegdyś podstawą generowania ruchu na platformie sprzedażowej. Dziś tę rolę równie często pełnią kanały w mediach społecznościowych. Kim są użytkownicy Google’a oraz Facebooka czy Instagrama? Jak do nich dotrzeć i zachęcić do zakupu?
Czy sklepy internetowe wykorzystują niehandlowe niedziele?
W związku z ograniczeniem handlu w niedzielę 15 proc. konsumentów deklaruje, że przerzuciło się na zakupy online (1) . Czy e-sklepy wykorzystują pojawienie się nowych klientów? Jakie działania podejmują, żeby podnosić poziom sprzedaży?
Jak pozytywne doświadczenia klienta w e-commerce zmieniły zakupy offline?
Choć rośnie znaczenie e commerce we współczesnym układzie sił w polskim handlu, sklepy tradycyjne wciąż mają się dobrze. Muszą jednak stworzyć odpowiednie narzędzia odpowiadania na nowe potrzeby e konsumentów. Tylko w ten sposób będą w stanie zwiększać sprzedaż offline.
Jak wykorzystać wideo w e-commerce?
Przeciętny użytkownik Internetu spędza półtorej godziny dziennie oglądając treści wideo, a 15 proc. z nich robi to przez co najmniej trzy godziny (Wyzowl, „The State of Video Marketing 2018”). W jaki sposób e-sklep może zmonetyzować rosnącą oglądalność wideo?
Zarządzanie łańcuchem dostaw e-commerce
Mówi się, że konkurują ze sobą nie firmy, tylko łańcuch dostaw (w tym transport) będące wynikiem współpracy między różnymi partnerami. Zarządzanie łańcuchem dostaw stało się elementem strategii przedsiębiorstwa, na podstawie którego budowana jest jego przewaga konkurencyjna. Co zatem należy o nim wiedzieć?
Śledzenie przesyłek transgranicznych
Kluczowe wyzwania przy wchodzeniu na rynek CBEC (cross-border e-commerce) związane są z logistyką: utrzymanie niskich kosztów i szybkiego czasu dostaw, zarządzanie zwrotami i paczkami niedoręczonymi oraz sprawne odprawy celne. Wśród nich znajduje się tracking przesyłek.
Countrymization a logistyka – jak to zrobić?
Pojęcie „countrymization” składa się z dwóch członów: „country” („kraj”) i „customizing” („dostosowanie”). Oznacza więc dostosowanie produktów do oczekiwań klientów z danego kraju. Jak wygląda taki proces i skąd płyną jego korzyści?
Personalizacja w e-commerce jako główny trend i wyzwanie dla branży na 2018 rok
Stopień personalizacji oferty w branży e-commerce to zarówno zasadniczy trend, jak i wyzwanie na 2018 rok. Setki raportów z całego świata wskazują priorytet personalizacji obok zmian w dostawie, czy wykorzystaniu Big Data.
Jak kurierzy poradzili sobie ze świętami? Podsumowanie roku 2017
Rok 2017 był dla rynku kurierskiego nie lada wyzwaniem. Dla wielu graczy zakończył się sukcesem – rekordowymi wolumenami oraz przychodami. Firmy zrozumiały, że kluczem do sukcesu niekoniecznie jest obniżanie cen, ale praca nad usprawnieniami tzw. „ostatniej mili” dla sektora e-commerce.